Facebook Advertising

Home > Services > Content Marketing > Facebook Advertising

Adverteren op Facebook geraakt stilaan ingeburgerd, en kan zo de concurrentie aangaan met Google AdWords. Grote voordelen van adverteren op Facebook zijn het persoonlijk contact en de specifieke targeting.

  • Rechtstreeks contact met klanten
  • Stevige concurrentie van Google AdWords
  • Tal van mogelijkheden, specifieke targeting
  • Mobiele advertenties

Bedrijven en adverteerders kunnen er niet meer omheen: adverteren op Facebook wint meer en meer aan belang op het domein van online marketing. En terecht. Dankzij dat sociale netwerk kunt u namelijk zeer specifiek targeten. Zo kunt u specifieke doelgroepen samenstellen op basis van locatie, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur, opleidingsniveaus, beroep, werkgever, hobby’s en interesses.

Adverteer op allerlei manieren

Daarnaast kunt u uw boodschap onder de aandacht brengen van veel potentiële klanten en uw merk versterken. Bovendien kunt u ook een band opbouwen met uw klanten. Zij kunnen bijvoorbeeld uw berichten liken of lid worden van uw pagina.

Enkele voorbeelden van advertenties op Facebook, waarmee u aanbiedingen en evenementen kunt promoten of waarmee u meer clicks en conversies genereert.

  1. Standaard pagina advertenties waarbij uw advertentie in de rechterbalk verschijnt met een afbeelding, titel en beschrijving. Die advertentie kunt u doorlinken naar een doel naar keuze. Een voordeel is dat u de boodschap en de afbeelding steeds kunt wijzigen, maar wij raden u aan om dat best maar één keer per drie weken te veranderen om een grotere impact te garanderen. Per advertentie is er de mogelijkheid om zes verschillende afbeeldingen toe te voegen, die alternerend worden weergegeven.

    Tot slot bestaat deze vorm van adverteren in drie subcategorieën:

    • Met de naam van een vriend(in) erin, wat een extra trigger creëert om een pagina te liken;
    • Met het aantal fans, om aan te tonen dat u haast de enige bent die de pagina nog niet leuk vindt;
    • Met een externe URL, met als doel om de bedrijfswebsite of een actiepagina te promoten. Wel is die laatste manier minder doeltreffend om surfers te lokken.
  2. Page Post Photo / Video / Text / Link Ads zijn recente nieuwsberichten die u kunt promoten onder uw fans en vrienden van fans. Niet alleen verschijnen die advertenties in de rechterbalk, ze zijn ook terug te vinden in het nieuwsoverzicht van uw fans en hun vrienden.
  3. Promoted Posts is een vorm van adverteren die lijkt op de vorm ‘Page Post Ads’, al verschijnen de advertenties hier alleen in het nieuwsoverzicht bij de fans en hun vrienden die deze post nog niet gezien hebben.

En uiteraard hebt u ook een zeer ruime keuze uit mobiele advertenties die in een mooie, aangepaste opmaak op uw smartphone of tablet worden getoond.