Content Strategie

Home > Services > Digitale Strategie > Content Strategie

De juiste klanten naar uw website lokken: hoe doet u dat? Met een goed uitgedachte content strategie, natuurlijk. Maar deze stap in het proces is ook sterk verweven met de stap informatiearchitectuur.

  • Lok de juiste klanten
  • Content strategie en informatiearchitectuur
  • Bepaal uw kernboodschap
  • Verpak uw boodschap op een aantrekkelijke manier

In onze content strategie bekijken we op welke doelgroep u zich wilt richten en welke boodschap u wilt overbrengen. En ook de verpakking telt. Zo overleggen we met u wat de beste vormen zijn om uw content aan het publiek te verkopen. Sommige teksten zijn aantrekkelijker als een blog, andere kunnen in een commerciële nieuwsbrief gegoten worden. Bij content strategie denken we dus ook al uitvoerig na over content marketing.

Content strategie in vier stappen

Klinkt het proces van content strategie iets te abstract? Contacteer ons gerust voor extra advies. We willen u in elk geval verzekeren dat het proces in constant overleg met u gebeurt en in verschillende stappen. We zetten ze voor u graag op een rijtje:

  • Eerst maken we een afspraak. Daarbij komt een content architect / copywriter bij u op gesprek om naar al uw wensen te luisteren. We starten daarbij met een wit blad. Samen denken we dan over uw doelstellingen, uw kernboodschap(pen) en uw doelpubliek. Ook tekenen we de hele structuur van uw site uit:
    • Wat zijn de toptaken van uw klanten?
    • Hoe spelen we hier op in op de landingspagina's?
    • Hoe overtuigen we klanten om door te klikken?
    • Welke pagina’s wilt u maken?
    • Welke zoekwoorden zijn belangrijk om kwalitatieve traffic te genereren?
  • Bij de structuur hoort natuurlijk ook de inhoud. Wat wilt u graag vertellen? Welke informatie zal volgens u een bezoeker over de streep trekken om iets te (komen) kopen? We staan open voor uw verhaal, maar denken actief mee om uw site zo optimaal mogelijk te maken. Bovendien denken we samen na over de keywords die op uw site moeten verschijnen om de vindbaarheid van uw site te verhogen (SEO optimalisatie). U laat ons weten welke er zeker op moeten verschijnen, maar we doen ook zelf grondig onderzoek naar de meest gebruikte zoektermen van uw doelgroep. Op basis daarvan schrijven we onze teksten.
  • Ook naast de vaste teksten van de website kan er content verschijnen, in de vorm van nieuwsbrieven, e-mailcampagnes en blogartikelen. Die zaken worden ook allemaal uitgebreid besproken tijdens de afspraak.
  • Na de afspraak giet de content architect het hele pakket in een zeer volledige briefing, waarmee onze webdesigners aan de slag kunnen. Vanaf dat moment werken deze consultants in constant overleg met elkaar. En met u, natuurlijk.

Er is momenteel geen inhoud met deze term geclassificeerd.