E-mailrapportage

Home > Services > Evaluatie Optimalisatie > E-mailrapportage

Bepaal de impact van uw e-mailcampagnes en bekijk aan de hand van de statistieken hoe u uw e-mailcampagnes nog succesvoller kunt maken.

  • Persoonlijke benadering klanten
  • Gebruikersgemak optimaliseren
  • Inzicht in klikgedrag
  • Segmentering

Benader uw klanten of prospecten op een meer persoonlijke manier dankzij geslaagde e-mailcampagnes en voordelige nieuwsbrieven met de nodige call-to-actions. Maar wanneer weet u nu wanneer een campagne geslaagd is? WAW³ zoekt het voor u uit, aan de hand van gedetailleerde e-mailstatistieken.

Aanpassen aan doelpubliek

Dankzij e-mailstatistieken kunt u ontdekken wie uw e-mail geopend heeft en wie vervolgens uw website heeft bezocht. Zulke gegevens zijn enorm nuttig om uw e-mails en website te optimaliseren, waardoor u het gebruikersgemak voor uw (toekomstige) volgers kunt vergroten.

Daarnaast komt u ook meer over de gebruiker te weten. Wat zijn zijn / haar interesses? Wat is zijn / haar klikgedrag? Op basis daarvan kunt u uw mailings specifieker aan uw doelpubliek aanpassingen, door middel van segmentering.

Wat vertellen de statistieken u?

  • Welke e-mailadressen hebben uw mail geopend? En hoe vaak?
  • Op welke links wordt er geklikt? Op welke het vaakst?
  • Wat is de response rate?
  • Hoe vaak wordt uw mailing gedeeld (doorgestuurd of gedeeld via Facebook, Twitter, Google+…)
  • Wie heeft uw mail niet ontvangen? Waarom?
  • Wordt uw mail als spam beschouwd?
  • Is er een stijging van conversies na uw e-mail?
  • Hoeveel omzet hebt u na de mailing?
  • Wat is de geografische spreiding van uw mail? In welke regio hebt u het meest succes?
  • Welk e-mailprogramma wordt er gebruikt (Hotmail, Gmail, Outlook…)? Waar moet u op letten bij de verschillende programma’s?

Er is momenteel geen inhoud met deze term geclassificeerd.